Petronas Memperuntukkan RM400 Juta Untuk Menaik Taraf Operasi Perniagaan Tahun Ini - Market Demon

Monday, February 4, 2019

Petronas Memperuntukkan RM400 Juta Untuk Menaik Taraf Operasi Perniagaan Tahun Ini

Image result for petronas pdb

Petronas Dagangan Bhd (PDB) memperuntukkan lebih daripada RM400 juta dalam perbelanjaan modal (capex) tahun ini untuk membina stesen bahan api baru dan menaik taraf kemudahan sedia ada di seluruh negara. Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif PDB Datuk Seri Syed Zainal Abidin berkata capex itu juga akan digunakan untuk meningkatkan maklumat dan teknologi syarikat untuk infrastruktur digitalnya.

Kempen ini bertujuan untuk menggalakkan keselamatan di kalangan pengguna jalan raya, terutama pada musim perayaan yang akan datang. Pemandu boleh berehat dan menyegarkan badan mereka dengan kopi dan makanan ringan percuma dari 2 Februari hingga 3 Februari dan 9 Februari dan 10 Februari untuk perjalanan Tahun Baru Cina di 150 stesen Petronas yang menyertai di seluruh Malaysia.

Datuk Seri Syed Zainal juga turut berkata harga minyak mentah Brent kini pada harga purata kira-kira $60 setong dan PDB akan terus mengembangkan rangkaiannya akibat susut nilai harga minyak dunia. Sebagai salah sebuah negara pengeluar minyak, margin PDB telah ditetapkan oleh kerajaan, tanpa mengira harga minyak. PDB masih perlu melabur dalam rangkaian kami untuk menggembirakan para pengguna.

Jangan lupa ikuti twitter Market Demon


No comments: