Presiden Rusia Putin Positif Dalam Crypto - Market Demon

Sunday, March 3, 2019

Presiden Rusia Putin Positif Dalam Crypto

Image result for putin

Presiden Rusia Vladimir Putin telah mengeluarkan tarikh akhir bagi kerajaan Rusia melengkapkan peraturan untuk industri aset digital. Dokumen ini telah diterbitkan di laman web rasmi Presiden Rusia sendiri, Kremlin.ru

Menurut dokumen tersebut. Putin telah memerintahkan kerajaan untuk menguatkuasakan peraturan yang berkaitan dengan crypto mulai 1 Julai 2019. Presiden Putin telah meminta Majlis Persekutuan Rusia dan Persekutuan Perhimpunan Persekutuan Rusia (Duma Negeri Rusia) untuk adaptasi peraturan tersebut semasa musim bunga tahun ini.

Kandungan dokumen itu juga memerlukan penggunaan undang-undang persekutuan yang bertujuan untuk membangunkan ekonomi digital tersebut dan ini, termasuklah pengawalan penyelesaian digital undang-undang sivil. Perundangan haruslah merangkumi rangka kerja pengawalseliaan untuk aset kewangan digital, serta menarik sumber kewangan yang lebih besar berdasarkan teknologi digital.

Putin turut meluluskan undang-undang kritikal dalam bacaan pertamanya pada Mei 2018, namun pada musim luruh, semua istilah-istilah yang berkaitan dengan crypto dan token telah digantikan dengan istilah "hak digital".

Baru-baru ini, kewangan Rusia Rambler melaporkan Rusia kini sedang merancang untuk mengkaji dan adaptasi peraturan cryptocurrency terbaru pada bulan Mac tahun ini.

No comments: