Korea Selatan Bercadang Untuk Membenarkan ICO Semula - Market Demon

Thursday, May 31, 2018

Korea Selatan Bercadang Untuk Membenarkan ICO Semula



Korea Selatan bercadang untuk kembali menjadikan Initial Coin Offerings (ICO) sah disisi undang-undang, kata media negara itu pada 29 May yang lalu.
Menurut Business Korea, Jawatankuasa Himpunan Nasional yang menjalankan kajian untuk ‘Industri 4.0’ berkata, mereka akan mencari jalan untuk membenarkan undang-undang cryptocurrency mencapai tahap menyeluruh dengan mengangkat semula larangan ICO yang telah dikuat kuasa pada September 2017.
Kami perlu mengasaskan satu kumpulan termasuk pakar dari syarikat persendirian untuk memperbaiki ketelusan perdagangan cryptocurrency dan mewujudkan pasaran yang sihat. Dipetik dari ahli jawatankuasa semasa persidangan May 28.
….Kami juga akan mewujudkan satu undang-undang untuk perdagangan cryptocurrency, termasuk kebenaran untuk ICOs, melalui Jawatankuasa Dewan Negara
Keputusan Seoul untuk mengharamkan ICO telah dikecam apabila ia menjadi undang-undang, tetapi perhatian awam kemudiannya beralih kepada ancaman yang larangan cryptocurrency secara total. Kebimbangan ini menyebabkan protes besar-besaran dan panggilan untuk menteri-menteri kerajaan kanan meletak jawatan pada Januari tahun ini.

Tempoh interim telah menyaksikan pembasmian pasaran cryptocurrency domestik, bursa menukar peraturan baru yang mengharamkan perdagangan tanpa nama dan berbilang akaun pada bulan yang sama.

"Selepas kerajaan gagal mengemukakan sebarang garis panduan untuk ICO, syarikat-syarikat blockchain domestik akan pergi ke Singapura dan Switzerland untuk melakukan ICO dan membayar perbelanjaan yang tidak perlu," kata Business Korea sementara itu dalam ulasan tambahan.

"Pelabur juga terdedah kepada risiko jenayah yang menyamar sebagai ICO syarikat terkemuka."

Pada persidangan minggu ini, penyelidik blockchain secara terbuka menyeru pengawal selia untuk memperbaiki pendekatan mereka terhadap undang-undang cryptocurrency dan blockchain, mengkaji kedua-dua fenomena sebagai sama pentingnya.