Penduduk di Moscow, Rusia Berminat Crypto Sebagai Kaedah Pemabayaran Disana - Market Demon

Thursday, November 15, 2018

Penduduk di Moscow, Rusia Berminat Crypto Sebagai Kaedah Pemabayaran Disana



Lima peratus penduduk Moscow yang menggunakan kaedah pembayaran bukan tunai terbuka untuk menggunakan cryptocurrency

Penyelidikan dalam e-pembayaran di Moscow telah dilakukan oleh perkhidmatan pembayaran Rusia Yandex. Jabatan Teknologi Maklumat dan Kewangan  Moscow (ITD). Pakar-pakar telah meninjau 1,000 penduduk Moscow dari pelbagai kategori umur dengan melalui  tinjauan telefon.

Para pakar mendapati bahawa di kalangan penduduk Moscow yang menggunakan pembayaran bukan tunai, satu peratus juga menggunakan mata wang digital, sementara 5 peratus lagi menyatakan kesediaan untuk mula menggunakan cryptocurrency untuk membayar pembelian mereka.

Antara bentuk pembayaran bukan tunai yang paling biasa iaitu 96 peratus responden mengatakan mereka menggunakan kad bank, 40 peratus membayar pembelian melalui aplikasi bank mudah alih, 32 peratus menggunakan perbankan Internet, manakala 16 peratus mengatakan bahawa mereka menggunakan e-money.

Ivan Buturlin, ketua jabatan analitik di ITD, melaporkan bahawa sebanyak 34 peratus penduduk Moscow menggunakan kaedah pembayaran bukan tunai, di mana 63 peratus melakukan transaksi elektronik sekurang-kurangnya sekali sehari.

No comments: