George Soros Dilaporkan Bersedia Untuk Berdagang Dalam Cryptocurrency - Market Demon

Sunday, April 8, 2018

George Soros Dilaporkan Bersedia Untuk Berdagang Dalam Cryptocurrency


Ketua perakaunan makro George Soros merancang untuk berdagang dalam cryptocurrency. Pengurus kewangan George Soros, Adam Fisher menerima kelulusan dalaman untuk berdagang dalam aset digital dalam beberapa bulan terakhir tetapi masih belum mengambil tindakan.

George Soros berkata dalam ucapannya di Forum Ekonomi Dunia di Davos, Switzerland, pada bulan Januari lepas bahawa cryptocurrency adalah "typical buble". Walau bagaimanapun, beliau berkata teknologi blockchain tersebut boleh digunakan sebagai sesuatu yang positif.

Pemfailan peraturan bagi suku keempat 2017 menunjukkan pejabat keluarga Soros telah menjadi pemegang saham ketiga Overstock.com, sebuah syarikat e-dagang barangan rumah yang telah menarik minat Wall Street untuk membangunkan platform dagangan aset digital ini.

Pada bulan Mac, Overstock.com mendedahkan bahawa Suruhanjaya Sekuriti dan Bursa sedang meneliti ICO yang bakal dicadangkan. Saham telah jatuh kira-kira 40 peratus berikutan dedahan maklumat itu.

Pelabur dalam aset digital juga menghadapi kemungkinan akan campur tangan kerajaan. Bank-bank pusat di seluruh dunia sedang menyiasat faedah dan risiko cryptocurrency, sementara pengawal selia di Korea Selatan, salah satu daripada pasaran Bitcoin tersibuk di dunia, sedang menyiasat perdagangan yang dikatakan terlibat dalam penipuan.