Hardfork bitcoin - Market Demon

Thursday, January 25, 2018

Hardfork bitcoin


Sejak penciptaan Bitcoin oleh Satoshi Nakamoto, terdapat beberapa pengubahsuaian protokol yang berlandaskan pada projek-projek baru telah berlaku fork daripada Protokol asal. Litecoin, Dash, Bitcoin Cash, Bitcoin Gold dan lain-lain dikatakan muncul daripada improvements daripada bitcoin.

Dalam keadaan sekarang, Bitcoin berhadapan dengan beberapa kelemahan yang telah menarik kritikan besar kepada front runner dan crypto currency ecosystem. Ini tidak pelik kerana walaupun Satoshi sendiri pada permulaannya jelas menyatakan bahawa dia terbuka untuk perbincangan mengenai ideanya. Kelemahan yang telah dikenal pasti telah mengakibatkan beberapa ramalan oleh  kumpulan penentang terhadap penyingkiran Bitcoin sebagai cryptocurrency N01.

Kelajuan

Kelajuan transaksi bitcoin pada hari ini adalah jauh dari apa 2 tahun lalu. effiecency ( kecekapan) network.
delayed transaction telah menjadi senario biasa pada blockchain Bitcoin yang menyebabkan pengguna terus merasa kecewa kecewa. Dalam keadaan  ini dianggap sebagai sebab utama mengapa cryptocurrency tidak sesuai untuk tujuan urus niaga, ditambah pula dengan kadar volatiliti yang sangat tinggi. Rupa-rupanya, untuk menggalakkan penggunaan mainstream (arus perdana), masa transaction tidak boleh berubah dari masa sekarang. Kadangkala transaksi Bitcoin mengambil masa beberapa jam, lebih lebih lagi ada yang berpengalaman beberapa hari sebelum disahkan dan terima bitcoin dengan leganya. Beberapa perkara telah timbul akibat daripada kelemahan dan innovation seperti SegWit dan bahkan hardfork akhirnya yang menimbulkan Bitcoin Cash semuanya telah menunjukkan

Kos urusniaga

Transaction fees telah menjadi suatu perkara yang menakutkan dalam ekosistem Bitcoin. Fees nya kadang-kadang sangat tinggi sehingga mereka boleh dianggap tidak masuk akal. Secara teknikal, Bitcoin Transaction fees ditentukan berdasarkan jumlah urus niaga dan saiz dalam kilobyte setiap transaksi. Fees ini bagaimanapun tidak pergi ke mana-mana pihak central Autority (berkuasa pusat), melainkan kepada miners sebagai ganjaran untuk pengesahan transaksi.Transaksi yang mempunyai hi higher input perlu membayar fees lebih untuk menarik minat miners

Yuran ini paling sering dinafikan sebagai urus niaga peer to peer(P2P) sebagai cara pengiriman wang yang lebih murah.

Quasi- Centralization

Network blok Bitcoin adalah decentralize platform, sekurang-kurangnya dengan reka bentuknya. Walau bagaimanapun, konfigurasi ekosistem baru-baru ini melihat majoriti kuasa Mining yang terletak di tangan beberapa individu. Sebagai komuniti yang ditadbir oleh konsensus, ini menunjukkan bahawa beberapa Miners yang mengawal kebanyakan Hashing power akan selalu mendapat untung. Ramai yang berpendapat bahawa ini memberi masyarakat suatu pandangan sistem berpusat kerana bersifat seperti itu.


Bitcoin hardfork - Atom Bitcoin

Blockchain Bitcoin akan mengalami pengalaman lain oleh pasukan tanpa nama yang mendakwa untuk menegakkan prinsip asal Satoshi Nakamoto ketika mereka membuat Bitcoin Atom (BCA).

Menurut ketua pasukan yang memilih untuk kekal tanpa nama, dalam membawa ke arahpenyelesaiankepada masalah kelajuan dan kos, protokol itu akan menjalankan mekanisme on - chain dan off-chain, (iaitu pergerakan dan pertukaran atom). Beliau menyatakan bahawa walaupun centralization adalah kelemahan yang kurang jelas untuk Bitcoin, risiko yang ditimbulkan oleh exchanger di mana cryptocurrency biasanya dilakukan adalah cukup memberi perhatian kepada industri crypto.
"Pemusatan adalah kurang jelas tetapi masalah dengan transaction alam dunia kripto adalah exhcange (pertukaran matawang) . Pertukaran berpusat boleh dihack atau hilang atau dimatikan oleh pengawal selia, dan pertukaran berpusat seperti Etherdelta tidak perdagangan bitcoin dan hanya perdagangan ERC-20 token. Walaupun begitu, mereka boleh digodam ", Dia berkata.

Pasukan Bitcoin Atom menuntut untuk memasukkan fungsi pertukaran pada protokol Nodes Bitcoin sendiri, sehingga tiada siapa yang dapat mengawal exchanges pertukaran tetapi sistem itu sendiri.

Protokol ini, bagaimanapun, akan menggabungkan kedua-dua bukti kerja dan bukti kepentingan yang berdasarkan asas Bitcoin lama, tidak seperti pelaksanaan hardfork sebelum itu.