Pengawal Kewangan UK: Pelabur Crypto Didorong Ingin Cepat Kaya - Market Demon

Saturday, March 9, 2019

Pengawal Kewangan UK: Pelabur Crypto Didorong Ingin Cepat Kaya

Image result for crypto investor drive on rich quick

Kajian pertama, yang dijalankan oleh firma penyelidikan, menggunakan wawancara kualitatif untuk memberi tumpuan kepada pemahaman crypto dan motivasi di sebalik keputusan individu untuk melabur dalam aset crypto ini. Para penyelidik menemubual 31 orang pengguna dan memilih 17 daripadanya untuk temubual susulan.

Dalam wawancara tersebut, ramai yang melihat crypto sebagai satu cara untuk "cepat kaya" dan pintasan untuk kekayaan dan mendapatkan wang mudah. Mereka yang berkongsi pendirian ini sering menyebut tingkah laku orang lain dalam media sosial sebagai motivasi untuk melabur dalam aset ini.

Tambahannya lagi, kebanyakan responden menunjukkan kekurangan pemahaman dalam cryptocurrency. Sebagai contoh, beberapa orang yang telah ditemuramah tidak menyedari bahawa mereka boleh membeli sebahagian daripada coin pilihan.

Selain itu, mendapati bahawa aset crypto disertai oleh tingkah laku berisiko, iaitu, pelabur nampaknya tidak menjalankan penyelidikan yang mencukupi sebelum membeli pembelian pertama crypto, kebanyakannya bergantung kepada cadangan dan pengaruh media semasa.

Hanya seperempat daripada responden yang terdiri daripada lelaki berumur 20-44 tahun, dapat mengenal pasti apa itu mata wang crypto, manakala 58 peratus tidak pernah mendengar mata wang crypto itu. 23 peratus daripada yang ditemubual mendakwa mereka pertama kali mendengar tentang crypto dari berita dalam talian, manakala 22 dan 16 peratus menerima maklumat dari media tradisional atau rakan-rakan / keluarga mereka.


Ikuti kami untuk mendapat berita terkini mengenai cryptocurrency, pasaran kewangan dan blockchain dalam Bahasa Malaysia:

Twitter: Market Demon
Telegram : Market Demon

No comments: