BTC City - Pusat Membeli Belah Terbesar Slovenia Menjadi "Bitcoin Genuine City" - Market Demon

Thursday, June 7, 2018

BTC City - Pusat Membeli Belah Terbesar Slovenia Menjadi "Bitcoin Genuine City"



Salah satu negara terkecil di EU mungkin juga mempunyai cita-cita yang besar. Slovenia telah mengumumkan bahawa pusat membeli-belah terbesarnya yang secara kebetulan dikenali sebagai BTC City akan berubah menjadi bandar menggunakan Bitcoin secara menyeluruh, di mana setiap kedai akan menerima cryptocurrency dan beroperasi menggunakan teknologi blockchain.

Kompleks itu yang terletak di ibu negara Ljubljana, mempunyai keluasan lebih daripada 1,558,398 kaki persegi dan memuatkan lebih daripada 500 kedai runcit.

 Perdana Menteri Slovenia, Miro Cerar
Perdana Menteri Slovenia, Miro Cerar baru-baru ini melawat pusat membeli-belah, di mana dia dihidang dengan secawan kopi yang dibeli dengan cryptocurrency menggunakan system transaksi Elipay oleh Setiausaha Kerajaan Tadej Slapnik.

Miro Cerar melihat pembayaran menggunakan vryptocurrency 

"Tujuan lawatannya ialah membuka Persidangan Antarabangsa Beyond 4.0, yang didedikasikan kepada masyarakat digital dan Blockchain, serta mengenali strategi BTC City untuk menjadi Bitcoin City."

BTC City menjadi 'Bitcoin City Genuine'

Syarikat BTC ditubuhkan pada tahun 1954 sebagai syarikat gudang dan logistik, menambah banyak gudang di timur laut Ljubljana dari masa ke masa. Pada tahun 1990, kompleks ini telah ditarik balik sebagai kawasan membeli-belah komersial dan menerima nama BTC City.

Sejak itu ia telah menambah usaha komersial termasuk hotel, kompleks sukan, kasino, pawagam multiplex, taman air, taman pejabat istana kristal dan bangunan tertinggi di Slovenia. Dengan lebih daripada 500 kedai runcit, laman web BTC City menggambarkan bandar ini sebagai "bandar yang terkenal dengan perniagaan Eropah, berbelanja, rekreasi dan budaya" di negara ini.

 
Pandangan BTC City dari utara

Syarikat BTC percaya bahawa "Bitcoin City akan mewujudkan masyarakat terbuka yang akan membolehkan pengguna untuk meneruskan misi mereka serta mengembangkan persekitaran perniagaan mereka selaras dengan kehendak, keperluan, dan dasar operasi mereka."

Perancangan BTC City

Menurut pelan yang dipaparkan di laman web BTC City, Sistem urus niaga cryptocurrency Eligma Elipaytelah dipasang di beberapa kedai di bandar seperti taman air Atlantis, Al Capone, Babadu, Bijoux modni dodatki, Big Bang, istyle, Vodno mesto San Martino, Sneakers, Minicity, dan Kibuba. Terdapat juga beberapa ATM cryptocurrency sehala di premis, serta Blockchain Think Tank dan "perlombongan crypto terbesar di Slovenia."