Nvidia Mendedahkan ‘Crypto Hangover’ pada Q3 - Market Demon

Saturday, November 17, 2018

Nvidia Mendedahkan ‘Crypto Hangover’ pada Q3



Nvidia melancarkan laporan pendapatannya untuk suku ketiga (Q3) 2018 hari ini, mendedahkan permintaan terhadap unit pemprosesan grafik Nvidia (GPU) di kalangan peniaga crypto telah  menurun.

Dalam laporan hasil kewangan, pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Nvidia Jensen Huang berkata bahawa keputusan jangka pendek syarikat itu akan dibuat akibat daripada permintaan yang berlebihan hasil dari ledakan cryptocurrency sebelum ini.

Dengan cara yang berbeza, kegilaan cryptocurrency menyebabkan harga untuk grafik kad Nvidia meningkat mendadak, tetapi apabila permintaan itu hilang, harga tidak berkurangan dengan cepat ini untuk menarik pelanggan yang menunggu kad grafik yang lebih murah.

Selepas  jualan kad grafik Nvidia tersasar dari jangkaan untuk Q3, saham syarikat turun lebih 16 peratus dalam dagangan:


Pada masa yang sama, pendapatan Nvidia untuk suku ketiga lebih tinggi daripada sebelum ini. Pakar-pakar dari firma analitik Trefis berkata mengharapkan hasil keseluruhan akan menjadi sedikit di bawah paras  $ 3.10 bilion pada Q3, yang  di mana 84 peratus boleh dikaitkan dengan Kad grafik.

Mahu memberi sumbangan atau terlibat dalam komuniti Market Demon?

http://www.market-demon.com/p/crowdfunding-independent-freelance.html

No comments: