Minat Wanita Dalam Bidang Cryptocurrency Meningkat 2X Ganda - Market Demon

Tuesday, June 12, 2018

Minat Wanita Dalam Bidang Cryptocurrency Meningkat 2X Ganda



Image result for woman and crypto

Walaupun sebelum ini wanita kekal minoriti di kalangan peniaga dan pelabur cryptocurrency, tetapi dengan data terbaru mendedahkan bahawa minat mereka dalam bidang ini semakin berkembang dengan dan diterima oleh wanita. Peningkatan keterbukaan dalam bidang cryptocurrency ini berlaku di kalangan generasi muda wanita.

Data dari tempat perdagangan menunjukkan bahawa jumlah pemikiran wanita mengenai pelaburan dalam mata wang cryptocurrency telah meningkat dua kali ganda dalam tempoh enam bulan yang lalu. Menurut statistik terbaru, satu daripada lapan wanita, atau kira-kira 13%, kini mengatakan mereka membuat keputusan untuk melabur dalam cryptocurrency, dari hanya 6% pada akhir tahun 2017. Kajian pasaran LBX juga mendapati minat wanita yang semakin meningkat ini adalah dari kalangan generasi milenium, umpama  satu dalam lima wanita milenium (20%) berminat untuk melabur.

Masih terdapat salah faham bahawa cryptocurrency adalah untuk lelaki sahaja, tetapi sekarang ini telah terbukti bahawa beratus-ratus wanita mendaftar Exchanger dalam beberapa bulan terakhir ini dan beberapa pelabur yang paling berpengetahuan dalam industri adalah wanita.

Perangkaan dalam LBX juga mendedahkan perbezaan yang ketara dalam sikap perdagangan antara lelaki dan wanita. Pertama, tidak ada pertumbuhan yang ketara dalam kalangan lelaki dalam tempoh enam bulan yang lalu, berbanding dengan yang disebutkan di atas. Kedua, wanita didapati 50% lebih rendah kemungkinan mengalami FOMO daripada lelaki. Ketiga, wanita didapati dua kali lebih cenderung meminta nasihat daripada rakan dan keluarga sebelum melabur, berbeza dengan lelaki yang mengatakan mereka memilih untuk memutuskan dengan sendirinya.

Pada bulan Mei, analisis demografi orang yang berdagang di dalam cryptocurrency menggunakan rangkaian pelaburan sosial dan broker pelbagai aset seperti Etoro, mendedahkan bahawa wanita hanya mempunyai bahagian pasaran sebanyak 8.5% berbanding 91.5% lelaki. Walaupun terdapat faktor-faktor lain, penyelidikan itu seolah-olah menunjukkan satu jurang yang besar dalam cryptocurrency yang kini semakin popular dalam industri teknologi dan kewangan,

No comments: