Pengerusi CFTC AS: Blockchain dan Crypto Adalah Dua Fenomena Utama Mengubah Pasaran Hari Ini - Market Demon

Saturday, March 16, 2019

Pengerusi CFTC AS: Blockchain dan Crypto Adalah Dua Fenomena Utama Mengubah Pasaran Hari Ini

Image result for cftc

Pengerusi Suruhanjaya Perdagangan Komoditi Beredar (CFTC) Amerika Syarikat J. Christopher Giancarlo berkata pusat inovasi fintech agensi LabCFTC adalah pemangku dalam kepentingan pengawasan dalam landskap perubahan teknologi dan evolusi pasaran.

Giancarlo dalam ucapannya semasa penampilan terakhirnya sebagai pengerusi CFTC dalam Persidangan Industri Berjangka Antarabangsa Tahunan ke-44 pada 14 Mac lalu yang bertajuk "Memperbaiki Masa Lalu, Menghadapi Masa Kini, dan Masa Depan Digital."

Giancarlo dijangka akan digantikan tahun ini oleh timbalan presiden A.S. bagi jawatan pengerusi CFTC, Heath Tarbert. Dalam ucapannya, Giancarlo mengenal pasti "disintermediation pelakon tradisional dan model perniagaan" merupakan faktor utama yang mencabar model pengawalseliaan yang sedia ada, menyatakan bahawa blockchain dan cryptocurrency sebagai dua fenomena utama yang bakal mengubah pasaran dunia hari ini.

Menurut Giancarlo, LabCFTC - yang dilancarkan dua tahun lalu sekarang ini mempunyai lebih 250 interaksi berasingan dengan inovator besar dan kecil, yang menjalankan kajian di makmal seluruh A.S. dan antarabangsa. Antara aktivitinya, Giancarlo pernah menandatangani perjanjian kerjasama fintech dengan pengawal selia global iaitu di London, Singapura dan Australia serta penerbitan utama teknologi dan menerima maklum balas dari orang ramai.

Selain itu, CFTC menawarkan penyelesaian berasaskan pasaran untuk inovasi, seperti  perniagaan dalam Bitcoin (BTC), dan berusaha untuk menjadi pengatur kuantitatif  yang mampu memantau dan mengumpul data secara bebas ke atas sumber data yang berbeza dan ini termasuk decentralized blockchain dan networks.





Ikuti kami untuk mendapat berita terkini mengenai cryptocurrency, pasaran kewangan dan blockchain dalam Bahasa Malaysia:

Twitter: Market Demon
Telegram : Market Demon

No comments: