Samourai BTC Wallet Mengeluarkan Ciri-ciri Keselamatan di Behest Google untuk Dasar Ketelusan - Market Demon

Friday, January 11, 2019

Samourai BTC Wallet Mengeluarkan Ciri-ciri Keselamatan di Behest Google untuk Dasar Ketelusan


Related image
Pembekal dompet Bitcoin (BTC) Samourai Wallet berkata ia melumpuhkan beberapa ciri berkaitan keselamatan dalam produknya kerana mendapt notis dari Google Play bakal menyekat dompet tersebut. 

Samourai, yang bertujuan untuk memberikan pengalaman Bitcoin-centric melalui menambah pilihan anonimiti yang dipertingkatkan dan mengeluarkan rujukan kepada mata wang fiat telah mengesahkan pihak mereka akan mengeluarkan tiga fungsi dari dompetnya pada masa mengemas kini dengan fungsi yang terkini yang akan dikeluarkan tidak lama lagi.

Google Play mula menetapkan tahap transparency tertentu bagi add-on pihak ketiga sejak tahun 2018. 

Samourai, dengan menawarkan "stealth mode" melalui arahan SMS dan mengurangkan risiko serangan "SIM swapping" yang didakwa melemahkan aplikasi ini, walaupun ketiga-tiga ciri tersebut hadir dalam dompet ini sejak masa pelancarannya pada tahun 2015.

Pilihan stealth mode untuk dompet ini tidak diaktifkan secara default, tetapi lebih kepada tetapan privasi yang membolehkan pengguna menyembunyikan aplikasi mereka dari home screen peranti mereka dan tidak membenarkan notifikasi mengenai deposit.

Samourai berkata versi yang ditawarkan bagi F-Droid iaitu aplikasi open source, akan kekal dan tidak berubah.

No comments: