Laporan Pihak Berkuasa Perbankan Eropah Mendesak Pendekatan Steady kepada Peraturan-Peraturan Cryptocurrency - Market Demon

Monday, January 14, 2019

Laporan Pihak Berkuasa Perbankan Eropah Mendesak Pendekatan Steady kepada Peraturan-Peraturan Cryptocurrency

Image result for eu regulation on crypto

Pihak Berkuasa Perbankan Eropah (EBA) telah mencadangkan penyelidikan lanjut mengenai cryptocurrency dan akan melaksanakan beberapa peraturan yang berkaitan dengan sektor itu pada tahun 2019

Di dalam dokumen itu yang akan menumpukan kepada aset-aset tersebut, EBA merancang mengenai pembangunan rangka kerja pengawalseliaan baru untuk aset tersebut.

Lazimnya, aset-aset ini tidak termasuk dalam perkhidmatan terkawal dalam skop perbankan, pembayaran dan undang-undang wang elektronik dalam EU, dan risiko sentiasa wujud kepada pengguna.

Pendirian EU yang lebih luas mengenai cryptocurrency menjadikan ia lebih sukar untuk diukur. Walaupun banyak laporan mengenai pelbagai aspek industri dan kegunaannya, tetapi para pegawai terus membentangkan pandangan yang berbeza kepada khalayak ramai.

Minggu ini, pembuat dasar Bank Pusat Eropah, Ardo Hansson menyifatkan aset-aset crypto ini sebagai dongeng dan ramalan masa depan akan mengubahnya menjadi "karut".

No comments: