Amaran!!! Fail Torrent Malware Boleh Mencuri Alamat Crypto Anda - Market Demon

Thursday, January 17, 2019

Amaran!!! Fail Torrent Malware Boleh Mencuri Alamat Crypto Anda

Image result for malware attack crypto

Disini saya Loqman, ingin berkongsi bersama pembaca bagaimana Virus Malware jenis terbaru yang menyamar sebagai fail filem dari laman web torrent The Pirate Bay (TPB) yang oleh memanipulasi laman web dan menggantikan alamat Bitcoin (BTC) dan Ether (ETH) pengguna. 

Malware ini pada asalnya adalah jenis malware yang mengeluarkan iklan dan ads di Google serta dalam hasil carian dan ini antaranya yang telah ditemui oleh penyelidik Lawrence Abrams.

Fail yang mengandungi kod malicious menyamar sebagai sebagai fail filem di TPB, khusus untuk filem "The Girl" dalam spider's web.

Pada hakikatnya, bersama-sama dengan iklan dan memanipulasi hasil carian di google adalah bertujuan menunjukkan pautan tertentu dahulu, malware itu juga dapat menukar alamat dompet cryptocurrency yang dimiliki oleh penyerang. Ini berlaku apabila pengguna menggunakan fungsi copy + paste pada Windows PC bagi mengaktifkan fail malware tersebut.

Antara ciri-ciri malware yang lebih mudah dilihat adalah seperti banner palsu yang muncul pada  Wikipedia dan menyuruh pengguna tersebut memindahkan BTC dan ETH ke alamat tertentu.

No comments: