Apa itu DASH? Panduan Asas bagi pemula. - Market Demon

Wednesday, January 10, 2018

Apa itu DASH? Panduan Asas bagi pemula.

Apa itu DASH?



Dash Coin adalah mata wang digital privasi-centric dengan urus niaga segera. Dash membolehkan anda kekal anonymous semasa melakukan transaksi.

Dash telah mengalami kenaikan yang luar biasa pada tahun 2017, membentuk lebih daripada 50 perkongsian perniagaan dan telah meningkat dari nilai pasaran sebanyak $ 70 juta USD kepada lebih dari $ 2 bilion USD.

Dalam bahasa yang mudah, Dash bermula sebagai sebuah projek yang dipanggil XCoin pada tahun 2014 oleh Evan Duffield, visinya adalah untuk mencari idea-idea kreatif yang bertujuan untuk menyelesaikan beberapa masalah asas yang dihadapi oleh Bitcoin. Projek ini telah berkembang dan kini DASH adalah salah satu platform yang paling penting dalam industri cryptocurrency ini.

Dash adalah mata wang digital yang memberi tumpuan kepada e-dagang, ia juga menjadi alternatif terbaik menggantikan Bitcoin sebagai medium transaksi. Dengan lebih daripada 1,000% pertumbuhan tahun demi tahun dalam kedua-dua nilai dan jumlah dagangan sejak tahun 2015, Dash secara konsisten telah menduduki ranking ke-sepuluh mata wang digital.

Dash adalah salah satu cryptocurrency yang menawarkan penyelesaian yang selamat, decentralized, & penyelesaian kepada masalah kewangan dunia sebenar. Dash menawarkan bentuk wang mudah alih, murah, boleh dibahagikan, dan pantas. Ia boleh dibelanjakan dengan mudah dan secara terus dalam talian di seluruh dunia dengan yuran yang lebih rendah berbanding kad kredit dan debit.

Dash juga berfungsi sebagai inkubator. Pembiayaan Dash kini lebih daripada $ 25 juta USD yang membolehkan pembangunan berterusan dan pembiayaan untuk keseluruhan ekosistem.

Komuniti Dash boleh mengetengahkan idea mereka untuk tujuan improvement dan cadangan itu akan diluluskan berdasarkan undian. Sekiranya cadangan diluluskan, mereka dibayar secara langsung daripada rangkaian.

Dash bakal memperkenalkan produk mercu tanda DASH pada pertengahan tahun depan, Evolution, yang akan menjadi platform pertama yang mudah digunakan oleh industri, platform pembayaran yang boleh diakses secara global, lengkap dengan peti simpanan(safe deposit), perbankan dalam talian, dan pasaran untuk membeli barangan dan perkhidmatan

Cabaran dan Misi Utama DASH?
Dash kini sedang membangunkan Dash Evolution, seperti PayPal atau Venmo tetapi membawa sedikit kelainan dan penambahbaikan. Pengguna akan dapat menggunakannya secara lancar di web dan mobile pada tahun depan.

Dash team telah mengenal pasti masalah dalam teknologi pembayaran decentralized, dan memutuskan untuk membina platform, dari awal, yang akan membantu berjuta-juta orang di seluruh dunia menjalankan pembayaran tanpa bayaran segera dan selamat. Ia adalah sistem yang direka untuk pengguna di era teknologi arus perdana.

Cabaran utama Dash adalah berkaitan penerimaan arus perdana yang turut dihadapi oleh seluruh industri cryptocurrency. Dash berpendapat bahawa, melalui pertumbuhan pesat dan penambahbaikan yang berterusan, Dash bakal menuju ke arah masa hadapan di mana pengguna menggunakan Dash setiap hari, di seluruh pelusuk dunia.

Apakah pencapaian terbesar  daripada pasukan DASH 3 tahun dari sekarang?
Dash merancang untuk memperkenalkan hardware baru yang akan menyokong jumlah urus niaga dalam skala yang besar. Dash percaya bahawa mata wang digital lebih mudah diakses dan lebih mudah digunakan pengguna biasa, teknologi ini akan diguna pakai secara besar-besaran oleh pengguna.

Tahun 2020, Dash bercita-cita untuk meletakkan masternode hardware pada cip yang direka khas, projek ini membolehkan setiap masternode mampu berurusan dengan jumlah yang lebih besar sama seperti Visa. Ini adalah konsep yang benar-benar baru untuk mata wang digital.

Apa Yang Menjadikan DASH Satu Pelaburan Bijak?
Dash mempunyai pasukan terbaik di dunia dengan kepakaran yang mendalam dalam e-payment, fintech, ekonomi, dan teknologi. Strategi Dash adalah untuk menghasilkan kejayaan yang sebenar, dengan rekod prestasi yang lebih panjang dan lebih lama.

Pada bulan Julai 2015, inflasi negara yang tinggi menyebabkan kadar pertukaran Bolivar Venezuela jatuh ke 0.1 USD. Di tengah-tengah pergolakan ekonomi dan matawang fiat yang hampir tidak bernilai, rakyat Venezuela telah beralih kepada mata wang digital dan menggunakan Dash sebagai pilihan utama dalam urusan seharian mereka.

Dash sudah membina rangkaian perkhidmatan yang kuat termasuk ATM, perkhidmatan pembayaran bil, kad debit, compliance service dan perkhidmatan broker.

Dash melaksanakan decentralized governance dan treasury system yang pertama, di mana ahli-ahli komuniti boleh memberi cadangan dan membuat undian, mereka akan dibiayai secara langsung oleh blockchain.