Taiwan Mengenakan Peraturan Ketat pada Bursa Crypto - Market Demon

Saturday, December 1, 2018

Taiwan Mengenakan Peraturan Ketat pada Bursa Crypto

Image result for taiwan tighten law on exchange

Pada November, Taiwan secara rasmi mengetatkan dasar anti pencucian wang (AML) yang disasarkan pada bursa crypto, meminta semua exchanger di Taiwan untuk memantau dan mencegah sebarang transaksi haram yang menggunakan aset digital.

Menurut Akta Kawalan Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Akta Pencegahan Pembiayaan Keganasan yang diluluskan oleh Perundangan Yuan, salah satu daripada lima cawangan kerajaan Taiwan, Suruhanjaya Penyeliaan Kewangan (FSC) negara itu sekarang ini mempunyai kuasa terhadap bursa saham di sana dan mengarahkan untuk melarang sebarang transaksi yang disyaki terikat kepada penipuan.

Kementerian Kehakiman Taiwan (MoJ) mengeluarkan kenyataan berikutan kelulusan rang undang-undang AML yang baru, menekankan bahawa kerajaan sedang berusaha untuk memenuhi piawaian AML antarabangsa dengan menggalakkan perniagaan untuk memupuk budaya "culture dan mindset".

Sehingga tahun ini, kerajaan Taiwan masih ragu-ragu terhadap pengawalseliaan pasaran tukaran mata wang asing dan sektor blockchain tempatan.


No comments: