Metropolitan Bank Mengetepikan Semua Pemindahan Wayar Berkaitan dengan Cryptocurrency - Market Demon

Wednesday, January 17, 2018

Metropolitan Bank Mengetepikan Semua Pemindahan Wayar Berkaitan dengan Cryptocurrency

Dalam langkah yang pasti akan memberi kesan yang besar, Metropolitan Bank Holding Corp telah menghentikan semua pindahan wayar berkaitan cryptocurrency dengan serta-merta,laporan dari Fortune. Maklumat ini datang dari kenyataan oleh pelanggan Metropolitan memaklumkan bahawa bank itu akan "menghentikan semua pindahan wayar yang berkaitan dengan crypto antarabangsa."

Keputusan ini sangat penting dalam industri cryptocurrency. Metropolitan Bank telah mendapat reputasi mesra  Bitcoin, menurut Fortune, mungkin  akan memberi kesan kepada harga sahamnya.

Sebagai contoh, Metropolitan dilaporkan adalah salah satu penyelia perkhidmatan utama untuk Coinbase pertukaran cryptocurrency berasaskan AS.

Keputusa  rasmi bank belum diberitahu lagi, tetapi nampaknya risiko ketidakmampuan untuk mengesahkan transaksi cryptocurrency antarabangsa telah menyebabkan langkah tersebut dibuat. Keperluan untuk memenuhi peraturan “Know Your Customer” (KYC) telah meningkatkan potensi untuk  peraturan dalam cryptocurrency yang sedang hangat diperkatakan.

Jumaat lalu, Setiausaha Perbendaharaan AS, Steven Mnuchin berkata bahawa usaha antarabangsa untuk mengawal dan mengurus pemindahan dalam cryptocurrency boleh dijangka katanya.